Geometrie computerizata roti pe elevator, in 4 coloane, cu sistem 3D
Tarife Geometrie roti (aparat computerizat SPACE MATRIX)
- Geometrie Autoturisme punte fata – 120lei
- Geometrie 4×4 / Autoutilitare punte fata – 150lei
- Geometrie fata / spate autoturism – 180lei
- Geometrie fata / spate 4×4 – 200lei
- Constatare GEOMETRIE** – 70lei
Cand se verifica geometria?
Daca observati ca masina dumneavoastra vireaza la dreapta sau la stanga atunci cand eliberati o secunda volanul pe un drum drept, trebuie sa verificati geometria. Reglarea geometriei consta in ajustarea partilor de suspensie fata si spate. O reglare incorecta a masinii dumneavoastra poate conduce la uzura prematura a anvelopelor.
Verificati intotdeauna geometria masinii cand:
- ati lovit un obstacol;
- remarcati ca anvelopele prezinta o uzura anormala sau neuniforma;
- va confruntati cu probleme de virare sau tinuta de drum:
- vehiculul se deplaseaza in lateral;
- volanul nu se repozitioneaza usor dupa un viraj sau ramane intors cand conduceti in linie dreapta.
- cumparati un set nou de anvelope si doriti sa aiba o durata de viata cat mai lunga posibil.
- Inlocuiti un element al suspensiei sau directiei.
De ce este importanta reglarea geometriei?
La majoritatea vehiculelor, geometria este verificata initial pentru a reduce la minim uzura si solicitarile si pentru a creste confortul conducatorului si pasagerilor. Un paralelism corect al celor 4 roti reduce uzura anvelopelor, crescand astfel durata lor de viata si performantele si contribuie la economia de carburant. Acest reglaj amelioreaza de asemenea comportamentul si siguranta, reducand devierile sau deplasarea vehiculului in lateral.
Care este deosebirea dintre geometrie si echilibrare roti?
Se face deseori confuzie intre geometrie si echilibrarea anvelopelor. Reglarea paralelismului sau geometria vehiculului consta in reglarea unghiurilor rotilor pentru a redeveni perpendiculare pe sol si paralele intre ele. In schimb, echilibrarea unei anvelope permite miscarea rotii fara a cauza vibratii ale vehiculului la anumite viteze.
Care sunt cauzele abaterilor de la geometrie?
Abaterile de la geometrie pot fi cauzate de lovirea unei borduri sau in timpul rularii, chiar in circumstante grave, cum ar fi un accident, in timpul caruia vehiculul a fost lovit, iar geometria dereglata. Atunci cand paralelismul este incorect, flancurile anvelopelor se uzeaza mai rapid, afectand comportamentul vehiculului si micsorand durata de viata a anvelopelor.
O simpla abatere poate cauza probleme grave
Reglarea geometriei este efectuata in scopul de a optimiza tinuta de drum si pentru a creste durata de viata a anvelopelor. Principalele motive de a avea o geometrie corecta:
- faceti economii
- anvelopele au o durata de viata mai mare
- vehiculul se conduce mai usor deoarece scade rezistenta la rulare a anvelopei
Cat dureaza reglarea geometriei?
In majoritatea cazurilor, geometria rotilor din fata si din spate este reglata in aproximativ 30 minute.
Aceasta operatiune consta in verificarea directiei si unghiurilor anvelopelor, in functie de specificatiile constructorului auto. Reglarea geometriei este o operatie foarte simpla pentru un specialist in anvelope.
Cum se regleaza geometria rotilor?
Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga.
Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte.